LilleGo’ med nytt design og forbedrede bleier

Bleiene fra LilleGo’ kommer i nytt design og med forbedrede bleier, men det er mer enn bare en «vanlig» designendring som er gjort.

- Etter at LilleGo’ ble lansert i 2017 har det skjedd mye på bleiemarkedet. Bleiene har utviklet seg, men det har også uttrykket på designet gjort. Vi så det var nødvendig med en oppgradering av designet for å kunne appellere til forbruker, forteller Pernille Løvås, Brand Manager i LilleGo’.

Hun forklarer videre at det tidligere designet ikke lenger kommuniserte de verdiene LilleGo’ har på en god måte;

- Vi ønsket å tydeliggjøre vårt engasjement for miljø og bærekraft, men også at vi ønsker at alle som velger LilleGo’ skal være helt sikre på at de har tatt et godt valg når de har valgt et produkt fra LilleGo’. Derfor måtte også designet gjenspeile kvaliteten på produktene bedre. Til slutt ønsket vi å bli enda tydeligere på at vi er LilleGo’ og at det skal være enkelt å finne LilleGo’ i hyllen.

Ønsker ikke å identifisere barn

Med designendringen har LilleGo’ også gjort en stor endring på hvordan barn blir vist frem på deres produkter – men også i øvrig kommunikasjon. Fra å vise barn og deres ansikter på både bleiepakker og nettsiden, har LilleGo’ nå gått helt bort fra dette.

LilleGo'_foto.JPG

- Vi ønsker at LilleGo’ skal være en ansvarlig merkevare du kan stole på, og samfunnsansvar kan tas på mange måter. De senere årene har det vært en økende debatt om barns rett til samtykke om deling av bilder, spesielt i sosiale medier. Dette har økt bevisstheten rundt temaet, og vi er blitt bevisst på at barna selv ikke kan ta avgjørelsen om de ønsker å være avbildet på et produkt eller i en kampanje, sier Løvås og legger til:

- Vi mener fortsatt at bilder av barn tilfører mye i designet, blant annet hjelper det å navigere så man velger rett størrelse ved å få en indikasjon på alder av barnet på pakken, men vi tenker at vi kan gjøre dette uten å identifisere barnet.

Kontinuerlig utvikling av bleiene

Det er ikke bare designet som har fått en ansiktsløftning, bleiene til LilleGo’ har også vært gjennom en videreutvikling. Sammen med produsenten av bleiene jobber LilleGo’ kontinuerlig med å forbedre bleiene, og teste tiltakene godt.

- Det er viktig for oss at endringene vi gjør skal være faktiske forbedringer for forbrukeren. I tillegg er det viktig at endringene vi gjør også ivaretar bærekraftig produksjon. Bleier i seg selv er ikke et bærekraftig produkt siden det bidrar til mye avfall, men da er det ekstra viktig å gjøre tilpasninger som gjør produktet mindre belastende på miljøet. LilleGo’-bleiene er fremdeles både FSC - og svanemerkede og emballasjen er nå laget av 50 prosent resirkulert plast, forteller Annicken Gamst, kategorisjef i Unil.

Våtindikator og bedre passform

De nyeste endringene som er gjort er blant annet at de åpne bleiene har fått elastisk midjebånd for bedre og mer behagelig passform.

- I tillegg har vi fått våtindikator på alle størrelser som viser hvor mye urin som er kommet i bleien, dette gjør det enklere å vite når bleien må skiftes, forklarer Gamst og legger til:

- Buksebleiene har fått en bredere og bedre passform som gir økt bevegelsesfrihet, samtidig som den er mer effektiv mot lekkasjer. I tillegg har buksebleiene fått et mykere back sheet slik at de føles enda mykere og mer behagelig. 

Lillego buksebleier 7 Luca 3685.jpg